Kuvassa on pannacottaa laseissa.

Kuvassa on pannacottaa laseissa.

Pääsiäisen raikas jälkiruoka

Etsitkö hyvää pääsiäisherkkua? Kookos-pannacotta on italialainen jälkiruoka.

Suomeksi se voisi olla kookosvanukas. Voit valmistaa pannacottan edellisenä päivänä. Se sopii hyvin jälkiruoaksi pääsiäispöytään.

Tarvitset:
• 1 purkki kookosmaitoa (400 ml)
• 1 desilitra hyytelösokeria
• 1 vaniljatanko tai puolikas teelusikallinen vaniljajauhetta
• 1 desilitra tyrnimehua
• ¾ desilitraa hyytelösokeria
• kookoslastuja koristeluun

Tee näin:
• Leikkaa viilto vaniljatankoon ja kaavi siitä pois siemenet. Lisää vaniljatanko ja siemenet kattilaan. Jos et halua käyttää vaniljatankoa, voit sen sijaan lisätä teelusikallisen vaniljajauhetta.
• Kaada kattilaan kookosmaito ja hyytelösokeri. Kuumenna ja sekoita samalla. Kiehauta puoli minuuttia.
• Poista vaniljatanko kattilasta ja kaada keitetty kookosmaito neljään lasiin.
• Laita lasit jääkaappiin ja anna jähmettyä pari tuntia tai seuraavaan päivään saakka.
• Lisää tyrnimehu ja hyytelösokeri kattilaan. Kuumenna ja sekoita samalla. Kiehauta puoli minuuttia.
• Ota jäähtyneet lasit jääkaapista ja kaada kerros tyrnimehua päälle. Voit käyttää lusikkaa apuna.
• Laita lasit takaisin jääkaappiin pariksi tunniksi. Tästä kerroksesta ei tule yhtä hyytynyt kuin kookosmaidosta tehdystä vanukasosasta. Tarjoile sellaisenaan tai koristele vielä kookoslastuilla.

Resepti Ann-Louise Ahrenberg, Marthaförbundet

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste