Minä luen sinulle -kampanja alkaa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Katja Tähkä
Uutinen julkaistu: 22.11.2017

Kampanjassa maahanmuuttajat pitävät lukuhetkiä vanhuksille ja kehitysvammaisille ihmisille.

Maahanmuuttajat lukevat lukuhetkissä ääneen selkokirjoja ja Selkosanomia. Lukuhetkiä järjestetään 5.2.–11.2.2018 ympäri Suomea. Lukuhetkien teemana on ystävyys.

Tarja Halonen on kampanjan suojelija. Halonen oli Suomen presidentti vuosina 2000–2012.

– Ääneen lukeminen toiselle ihmiselle jakaa tiedon, tarinat ja ystävyyden, presidentti Halonen sanoo.

Minä luen sinulle -kampanjaan etsitään ääneenlukijoita. Ääneenlukijoina toimivat maahanmuuttajat, jotka opiskelevat suomen kieltä. Oppilaitokset ja maahanmuuttajien yhdistykset voivat ilmoittaa kampanjaan lukijoita.

– Lukuhetkessä tutustut uusiin ihmisiin. Jos tahdot lukijaksi, juttele kampanjasta opettajasi ja opiskelukaveriesi kanssa. Ilmoittautukaa yhdessä mukaan 15.1.2018 mennessä, sanoo Minna Salonen Selkokeskuksesta.

Kampanjan järjestävät Selkokeskus ja Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Valli ry. Kampanja näkyy myös sosiaalisessa mediassa #minäluensinulle.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: http://selkokeskus.fi/mina-luen-sinulle-kampanja

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)