Iranilainen Bahman luki Selkosanomia Helander-kodissa Leea Haikariselle ja Taimi Kautolle (kuvassa keskellä). Samalla syntyi vilkasta keskustelua suomen kielen vaikeista piirteistä, kuten sanojen taivutuksesta.

Iranilainen Bahman luki Selkosanomia Helander-kodissa Leea Haikariselle ja Taimi Kautolle (kuvassa keskellä). Samalla syntyi vilkasta keskustelua suomen kielen vaikeista piirteistä, kuten sanojen taivutuksesta.

Iloisia kohtaamisia lukuhetkissä

Minä luen sinulle -lukuhetkissä syntyi vilkkaita keskusteluja. Ja aiheita oli todella paljon.

Myllypuron palvelukeskuksessa Helsingissä nepalilainen Geeta luki vanhuksille selkokirjaa Suomalaisia ilmiöitä. Kirja kertoo myös saunasta.

– Oli kiinnostavaa saada tietoa suomalaisesta saunasta. Sauna on suomalaisille tärkeä asia, sanoi Geeta.

Vapaaehtoinen työntekijä Risto Luukkainen pyysi, että Geeta kertoo Nepalista. Geeta ja Risto keskustelivat pitkään. Geeta kertoi, että Nepalissa perheet ovat isoja ja asuvat yhdessä. Ruoka on tulista, aivan toisenlaista kuin suomalainen ruoka.

– Tällaisia tapaamisia pitää järjestää enemmän, sanoi Tuula Uimonen, joka myös toimii vapaaehtoisena Myllypurossa.

– Kaikki opiskelijat lukivat tosi hyvin. He osaavat jo hyvin suomea ja yrittävät koko ajan oppia lisää, sanoi Uimonen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste