Vuoden pakolaisnainen ei lannistu
Suomen Pakolaisapu valitsi tänä vuonna vuoden pakolaisnaiseksi Mi Mi Po Htin.
Suomen Pakolaisapu valitsi tänä vuonna vuoden pakolaisnaiseksi Mi Mi Po Htin.
Selkosanomien toimittaja pääsi mukaan, kun merivartijat tekivät merellä partiokierroksen.
Bettina Sågbom puhuu uudessa ohjelmassaan kolmea kieltä: ruotsia, suomea ja englantia. Kieli ei enää rajoita ohjelman vieraiden valintaa.
Arja Peltomäen ekologisella maitotilalla Kankkilan Myrskylässä on noin 60 lypsävää lehmää.
Koomikko Ali Jahangiri vitsailee radiossa suomalaisista ja maahanmuuttajista. Hänet nähdään myös TV:ssä Viidakon tähtöset -ohjelman juontajana.
Erja Lyytinen on Suomen tunnetuimpia kitaristeja. Hän soittaa yli sata keikkaa vuodessa. Lyytisen uusin levy Forbidden Fruit julkaistiin tammikuussa.
Perinteitä saa ja pitää kunnioittaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että niitä ei voisi uudistaa. Näin ajattelee vaatesuunnittelija Marianne Valola.
Mika Ronkaisen uusi elokuva on herkkä ja hauska kertomus matkasta menneisyyteen. Elokuva kertoo siirtolaisuudesta ja sen aiheuttamasta tyhjän olon tunteesta.
Timo Soini on Suomen tunnetuimpia poliitikkoja. Soini tunnetaan erityisesti populistisesta eli kansansuosioon tähtäävästä linjastaan.
Rap on valloittanut myös Suomen. Kyseessä on maailman levinnein ja suosituin musiikkityyli.
– Toivon tuottavani ihmisten arkeen iloa ja juhlahetkiä. Paras kiitos on asiakkaitten hymy. Näin tuumii oululainen rockin sekatyöläinen Ilpo Sulkala.
Mikko Koukin roolihahmot ovat usein reppanoita, jopa koomisia hahmoja.
– Kaikenlaisia suhareita on mielenkiintoista esittää. Totuus on aina esitettyä raadollisempaa.
Useimmat meistä tuntevat mustasukkaisuutta ainakin muutaman kerran elämässään. Tavallisesti se on vain normaali tunnetila. Mustasukkaisuus voi kuitenkin olla myös vakava ongelma.
Vanhempi konstaapeli Pia Katajala on mukana Poliisit -sarjassa. Katajalan mukaan kuvausryhmän mukanaoloon tottui nopeasti.
Viulisti Minna Pensola harjoitteli aiemmin kuusi tuntia päivässä. Lapsen saanti muutti elämää ja tehosti työtapoja. Pensola ajattelee, että hän elää nyt "täyteläistä elämänvaihetta".
Kartingia kutsuttiin aiemmin mikroautoiluksi. Kyseessä on kilpa-autoilu, joka sopii vauhdista pitäville.
Sampo Terho on Perussuomalaisten ainoa meppi europarlamentissa. Hän pitää EU:n tilannetta vaikeana. Selkosanomat tapasi Terhon Euroopan parlamentissa Brysselissä.
Kauko Röyhkä on innostunut kirjaamaan lyhyitä mietteitään internetin Facebookiin. Hän kirjoittaa Facebookiin melkein joka päivä. Yli 10 000 ihmistä lukee näitä päivityksiä.
– Selkouutisissa on aiheita, joita käsitellään myös muissa uutisissa. Aiheiden valinta on vaikeaa, koska lähetysaikaa on vähän. Näin sanoo radion Selkouutisten Pertti Seppä.
Tilli on pieni burma.
Hiustenpidennyksen teko kestää kampaamossa pari tuntia. Pidennys on edelleen melko kallis toimenpide.
Pilvi Torstin mukaan myös uussuomalaiset saattavat kiinnostua Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -kirjasta.
– Sota on yleismaailmallinen aihe.
Pernilla Karlsson voitti viime talvena Uuden Musiikin Kilpailun, ja pääsi niin edustamaan Suomea euroviisuihin Bakuun.
Angkor Wat on Kambodzhan tunnus.
Ilari Sohlo oli opettajana Oulussa, vaihto-opiskelijana Belgiassa, tutki käsityötaidetta Intiassa, työskenteli kopiokoneyhtiössä Hollannissa... Nyt hän asuu perheineen Laosissa.