Leonardo DiCaprio tukee luonnonsuojelua. Hän on huolestunut esimerkiksi ilmaston lämpenemisestä.

Leonardo DiCaprio tukee luonnonsuojelua. Hän on huolestunut esimerkiksi ilmaston lämpenemisestä.

Leonardo DiCaprio huolestui suomalaisesta metsästä

Amerikkalainen näyttelijä Leonardo DiCaprio on huolissaan suomalaisen Lammasjärven metsistä.

Hän kirjoitti maaliskuun alussa Twitter-tilillään, että hakkuut uhkaavat Lammasjärven saarten metsiä. DiCaprion julkaisussa oli mukana kuva Lammasjärven saarista.

DiCaprio on kuuluisa näyttelijä, joka on voittanut Oscar-palkinnon. Hän on näytellyt suosituissa elokuvissa kuten Titanic, The Departed ja Revenant.

DiCapriolla on paljon ihailijoita. Siksi hänen huolensa Lammasjärvestä nousi puheenaiheeksi maailmalla ja Suomessa. DiCaprion kirjoitus sai nopeasti 180 000 tykkäystä ja 1 400 kommenttia.

Tapaus osoittaa, että järjestöjen kannattaa hankkia julkkiksia kavereikseen. Myös ympäristö- järjestö Greenpeace on huolissaan Lammasjärven metsistä. DiCaprion avulla Greenpeace sai julkisuutta huolelleen. Lammasjärvi sijaitsee Kuhmossa Kainuussa, lähellä itärajaa.

Lähteet Iltalehti, Helsingin Sanomat


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.