Jokainen voi auttaa

Suomella on juuri nyt monta syytä juhlaan. Suomi itsenäistyi 100 vuotta sitten. Pian on joulu ja sen jälkeen uusi vuosi. Monet viettävät nyt iloisia juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa.

Jotkut viettävät juhlia yksin. Jos sukulaisia tai ystäviä ei ole, juhlat voivat tuntua yksinäisiltä. Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä. Esimerkiksi Suomessa on paljon vanhuksia, jotka ovat melkein aina yksin.

Onneksi monet järjestöt tekevät vapaaehtoista työtä yksinäisyyden vähentämiseksi. Vapaaehtoiset käyvät esimerkiksi vanhojen ihmisten luona kylässä tai vievät vanhuksia kävelylle.

Vapaaehtoiseen työhön voi kuka vain mennä mukaan. Jokainen voi auttaa toista ihmistä. Selkokeskuksen ja Vallin yhteisessä Yhdessä-hankkeessa maahanmuuttajat lukevat selkokirjoja vanhuksille. Yhteisistä lukuhetkistä on iloa kaikille.

Monet vapaaehtoiset sanovat, että vapaaehtoinen työ on hieno kokemus. He eivät saa työstä palkkaa, mutta se antaa heille hyvän mielen. Kun antaa, saa itsekin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste