Iloiset veronmaksajat

Suomessa on korkea verotus. Palkasta maksetaan siis Suomessa enemmän veroa kuin monissa muissa maissa. Poliitikot puhuvat usein siitä, että verotusta pitää laskea. Muuten suomalaiset ovat tyytymättömiä ja haluavat vaihtaa poliitikot.

Uusi Verohallinnon kysely paljastaa kuitenkin, että suomalaiset ovat tyytyväisiä verotukseen. Pääosa suomalaisista on sitä mieltä, että korkea verotus on hyvä asia.

Veroilla maksetaan tärkeitä yhteiskunnan palveluita kuten terveydenhoitoa ja koulutusta. Jos veroja ei kerätä, jokaisen pitää itse maksaa kaikki palvelut.

Kysely paljasti myös sen, että suomalaisia harmittaa verojen välttely. Erityisesti suomalaisia suututtavat rikkaat ihmiset, jotka keksivät monenlaisia tapoja välttää verojen maksamista. Ei ole reilua, jos tavalliset suomalaiset maksavat tunnollisesti veroja, mutta rikkaat eivät.

Kysely lupaa hyvää meille suomalaisille. Suomi toimii verovaroilla, joten jokainen iloinen veronmaksaja on tärkeä.


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.