Pokémon Go -peli
on kesän
villitys

Pokémon Go -mobiilipeli
on noussut huimaan suosioon
Suomessa
ja
maailmalla.
Peli
toimii älypuhelimella.
Pelissä
etsitään ja
pyydystetään
Pokémon-hahmoja
liikkumalla eri ympäristöissä.
Hahmoja
voi löytää
maastosta,
kaduilta
tai
rakennusten sisältä.
Peli
näyttää kartan
pelaajan
ympäristöstä.
Pelaaminen
saa ihmiset kävelemään pitkiä matkoja
ja
kokoontumaan yhteen.
Pelaaminen
voi aiheuttaa myös vaaratilanteita liikenteessä.
Kännykkää tuijottava pelaaja
ei aina huomaa
autoja,
pyöräilijöitä
tai
muita kävelijöitä.
Poliisi kehottaakin
pelaajia varomaan
liikennettä.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, pelin logo: Wikipedia, valokuva hahmosta: Papunet
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki