Soutu
kasvattaa
kuntoa

Soudussa
koko keho saa liikuntaa:
käsivarret,
jalat,
hartiat
ja
selkäranka.
Soutu vahvistaa
erityisesti
selän
ja
vatsan lihaksia.
Se
sopii
myös
henkilölle, jolla on polvivaivoja.
Useimmat suomalaiset
soutavat
kesäisin,
kun
he ovat kesämökillä
ja
käyvät kalassa.
Soutu
on myös
kilpaurheilulaji.
Soudun
maailmanmestaruuskisat
ovat 24.9.-1.10.
Floridassa, Yhdysvalloissa.
Kisoihin osallistuu
kaksi suomalaista: Eeva Karppinen ja Robert Ven.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, logo: worldrowing.com
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki