Tina
ennustaa
tulevaa

Kun vuosi vaihtuu,
mietimme
tulevaa vuotta.
Millaisia asioita meille tapahtuu
tulevana vuonna?
Vastauksia haetaan
valamalla tinaa.
Tinakenkä
sulatetaan ja kaadetaan kylmään veteen,
jolloin se jähmettyy möykyksi.
Tinamöykky
voi luvata sinulle
erilaisia asioita.
Jos tinamöykky
muistuttaa laivaa,
luvassa on
matkoja.
Rosoinen pinta tinassa
lupaa
rahaa.
Jos tinassa
havaitsee pyöreän muodon,
luvassa on
sormus eli häät.
Jos tina hajoaa palasiksi vedessä,
luvassa on
huonoa onnea.
Sydän ja tähti
puolestaan lupaavat
onnea ja menestystä.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki