Turun terrori-iskun
seuraukset

Turun terrori-isku
järkyttää yhä ihmisiä.
Iskun tekijä
on
marokkolainen Abderrahman Bouanane.
Poliisi
on vanginnut
hänet
sekä
yhden muun marokkolaisen henkilön.
Nyt
poliitikot
ja
viranomaiset
neuvottelevat
toimenpiteistä,
joilla
terroriteot voidaan ehkäistä
jatkossa.
Eduskunnassa
valmistellaan
lakia tiedustelutoiminnasta.
Lain mukaan
poliisi
saa tutkimuksissaan seurata
myös internet- ja puhelinviestintää.
Hallitus
on myös luvannut
lisää rahaa
poliisille.
Viranomaiset
korostavat,
että
Suomessa
on turvallista elää.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund ja Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki