Kuvassa on turvapaikanhakijoiden mielenosoitus Rautatientorilla Helsingissä. Vasemmalla on kuva pääministeri Juha Sipilästä. Sipilä sanoi vuonna 2015, että hän antaa kotinsa pakolaisten käyttöön.

Kuvassa on turvapaikanhakijoiden mielenosoitus Rautatientorilla Helsingissä. Vasemmalla on kuva pääministeri Juha Sipilästä. Sipilä sanoi vuonna 2015, että hän antaa kotinsa pakolaisten käyttöön.

Turvapaikanhakijat vaativat uusia päätöksiä

Turvapaikanhakijoiden mielenosoitus on jatkunut Helsingin keskustassa yli kuukauden.

Monet turvapaikanhakijat eivät saa oleskelulupaa Suomeen. Mielenosoittajien mukaan monet päätökset ovat epäoikeudenmukaisia ja virheellisiä.

He väittävät, että jotkut tulkit eivät osaa tarpeeksi hyvin esimerkiksi arabiaa. Siksi haastatteluissa syntyy väärinkäsityksiä. He sanovat myös, että paluu monille alueille esimerkiksi Irakissa ei ole turvallista. Mielenosoittajat haluavat, että maahanmuuttovirasto Migri käsittelee hylätyt hakemukset uudelleen.

Mielenosoitus jatkuu Helsingin Rautatientorilla. Paikalla on myös mielenosoittajia, jotka vastustavat maahanmuuttoa.

Lähteet HS, Yle


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.