Donald Trump (vasemmalla) ja Sauli Niinistö keskustelivat muiden muassa terrorismista. Trump esitti surunvalittelut Turun puukotusiskun johdosta.

Donald Trump (vasemmalla) ja Sauli Niinistö keskustelivat muiden muassa terrorismista. Trump esitti surunvalittelut Turun puukotusiskun johdosta.

Trump tapasi Niinistön

Suomen presidentti Sauli Niinistö ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump tapasivat Yhdysvalloissa.

Niinistö ja Trump keskustelivat tunnin ajan Washingtonissa Yhdysvalloissa maanantaina.

Yhdysvallat on kiinnostnut Suomesta, koska Suomi tuntee hyvin Venäjän. Niinistö ei kuitenkaan neuvonut, miten suhteita Venäjään pitää hoitaa.

– Emme ole neuvonantajia, mutta teemme kaikkemme, jotta rauha säilyy, sanoi Niinistö.

– Toivon, että Yhdysvalloilla on hyvät suhteet Venäjään. Se on tärkeää, sanoi Trump.

Trump sanoi, että Yhdysvalloilla on paljon ystäviä Itämeren alueella. Hän sanoi, että Yhdysvallat suojelee aluetta. Trump myös onnitteli 100-vuotiasta Suomea.

Lähde Yle


Yksi kommentti uutiseen “Trump tapasi Niinistön”

  1. MARJA

    Sauli niinistä on sanannut tosi hyviä ja tärkejtä asioita

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.