Touko Aalto valittiin vihreiden johtoon

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.06.2017

Kansanedustaja Touko Aalto on vihreiden uusi puheenjohtaja. Vihreät valitsi itselleen uuden johdon lauantaina. Vihreiden puoluekokous järjestettiin Tampereella.

Vihreiden puheenjohtakisassa oli mukana kuusi ehdokasta. Touko Aalto voitti äänestyksen lopulta selvin lukemin. Emma Kari ja Maria Ohisalo olivat Aallon lisäksi suosituimmat puheenjohtajehdokkaat.

33-vuotias Aalto on kotoisin Jyväskylästä. Hän on syntynyt Savonlinnassa ja kasvanut Joensuussa. Hän pääsi eduskuntaan vuonna 2015. Aalto on opiskellut yhteiskuntatieteitä.

Vihreät vaihtoi puheenjohtajaa, koska Ville Niinistö johti puoluetta kuusi vuotta. Vihreät on rajannut puheenjohtakausien enimmäismääräksi kolme kautta ja kuusi vuotta. Niinistö haluaisi työskennellä tulevaisuudessa kansainvälisissä tehtävissä. Hän aikoo jatkaa kuitenkin toistaiseksi politiikassa.

Vihreät on nyt ennätyksellisen suosittu. Puolue menestyi kevään kuntavaaleissa erinomaisesti. Ville Niinistö oli myös todella suosittu puheenjohtaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)