Suomi saa tulppaanin Hollannista

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.05.2017

100-vuotias Suomi saa Hollannista syntymäpäivälahjaksi tulppaanin. Tulppaani on nimeltään Suomi 100.

Ensimmäiset lajikkeen sipulit  istutetaan presidentin kesäasunnolle Kultarantaan Naantaliin.

Uusi tulppaani on valkoinen ja pitkävartinen. Presidentti Sauli Niinistön puolison Jenni Haukion mielestä uusi tulppaani on kaunis ja hieno symboli Suomen juhlavuoden kunniaksi. Haukio on tulppaanin kummi.

– On ilo istuttaa nämä tulppaanit Kultarantaan syksyllä, Haukio sanoo.

Suomi saa 4 000 tulppaanin sipulia. 1 000 niistä istutetaan Kultarantaan. Myöhemmin kuka tahansa voi ostaa Suomi 100 -tulppaanin sipuleita.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomi saa tulppaanin Hollannista”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)