Kuvassa edessä on rapuja ja takana mertoja, joilla rapuja pyydystetään.

Kuvassa edessä on rapuja ja takana mertoja, joilla rapuja pyydystetään.

Paljon rapuja tulossa

Tänä kesänä odotetaan hyvää rapusaalista.

Kesän ravustuskausi on alkanut. Tänä vuonna odotetaan paljon rapuja.

Keväällä oli lämmin sää. Siksi ravun poikasilla oli hyvin aikaa kasvaa täyteen mittaan. Viime syksyltä jäi paljon isoja rapuja tämän kesän saaliiksi.

Rapuja on jo tullut kauppoihin myyntiin. Suurin osa ravuista on täplärapuja. Luonnonvarakeskus ennustaa, että järvistä pyydystetään noin viisi miljoonaa rapua.

Yhä useammat suomalaiset syövät rapuja. Tavalliset ihmiset järjestävät nykyään rapujuhlia. Aiemmin ravut olivat kalliita ja rikkaiden herkkuja.

Lähde Luonnonvarakeskus, Helsingin Sanomat


Yksi kommentti uutiseen “Paljon rapuja tulossa”

  1. E_D_Fernandes

    Jahas! En tiennyt että syödään noin paljon rapua Suomessa! Brasiliassa emme osta niitä normi ruokakaupoista, vaan torilta kun ne ovat vielä elossa tai toisella tavalla voidaan siis tilätä herkullista annosta ravintolassa rannikolla. :)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.