Rakennustyömailla on pulaa työntekijöistä. Pulaa on esimerkiksi raudoittajista. Kuvassa raudoittaja on työssään vantaalaisella työmaalla.

Rakennustyömailla on pulaa työntekijöistä. Pulaa on esimerkiksi raudoittajista. Kuvassa raudoittaja on työssään vantaalaisella työmaalla.

Monella alalla kaivataan lisää työntekijöitä

Suomen talous toimii nyt niin hyvin, että monissa ammateissa on pula työntekijöistä.

Monissa ammateissa on pula työntekijöistä. Näiden ammattien määrä kasvaa koko ajan. Lääkäreitä ja sosiaalityöntekijöitä kaivataan eniten.

Psykologeja, hammaslääkäreitä ja puheterapeutteja on liian vähän. Jostain syystä puhelinmyyjän ammatti ei kiinnosta suomalaisia. Heistä on kova pula.

Suomessa rakennetaan nyt paljon. Rakennustyömailla on pulaa työnjohtajista, kirvesmiehistä ja puusepistä. Varsinkin Etelä-Suomessa tarvitaan lisää kuorma-autonkuljettajia.

Sihteeriksi ei kannata ryhtyä. Siinä ammatissa on vähiten töitä tarjolla.

Lähteet HS, TE-palvelut


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.