Kuvassa on Suali Niinistö.

Kuvassa on Suali Niinistö.

Minustako presidentti?

Sauli Niinistö on Sauli Niinistö 2018 -kansanliikkeen ehdokas presidentiksi.

Miksi olet paras presidenttiehdokas?

‑ Olen luotsannut Suomea lähes kuusi vuotta eteenpäin epävarmassa maailmanpoliittisessa tilanteessa. Haluan omistautua tälle työlle myös jatkossa.

Miten aiot presidenttinä vaikuttaa siihen, että ketään ei kiusata työssä tai koulussa?

‑ Olen perustanut aiemmin tänä vuonna #kannustusryhmä -nimisen hankkeen. Sen tarkoitus on vähentää kiusaamista ja lisätä muiden ihmisten kannustamista. Ohjelma on keskittynyt nuoriin, mutta kiusaamisen vähentämisen tulee olla teema jatkossa laajasti Suomessa.

Miten aiot ottaa maahanmuuttajat huomioon, jos sinusta tulee presidentti?

‑ Näytän esimerkkiä eli suhtaudun maltilla ja tolkulla. Suomen on oltava hyvä koti myös niille, jotka muuttavat tänne muualta.

Mitä aiot presidenttinä tehdä, että suomalaisten lukutaito pysyy hyvänä?

‑ Tässäkin luotan esimerkin voimaan ja lukemisen kannustamiseen. Olemme vaimoni Jenni Haukion kanssa suojelleet hanketta, joka keskittyy lukurauhaan. Sen tarkoitus on, että mahdollisimman moni saa mahdollisuuden lukea ja oppia.

Tuleeko Suomen presidentille selkokieliset nettisivut, jos sinusta tulee presidentti?

‑ Tätä täytyykin selvittää.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.