Microsoft irtisanoo Suomesta yli tuhat ihmistä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.05.2016

Microsoft lopettaa matkapuhelinten valmistuksen Suomessa. Tuotekehityksen lakkautuksen takia irtisanotaan 1 350 ihmistä.

Ohjelmistoyhtiö Microsoft aikoo lopettaa puhelinten suunnittelun ja valmistuksen Suomessa kokonaan. Suomesta irtisanotaan 1 350 ihmistä ja muualta maailmasta noin 500 ihmistä. Microsoft lopettaa matkapuhelintoimintansa kokonaan Tampereella. Espoossa säilyy muutamia tuotekehitykseen liittyviä työpaikkoja.

Microsoftin mukaan matkapuhelinten markkinatilanne on vaikea. Microsoft aikoo jatkaa LUmia-puhelinten päivityksiä ja kehittää uusia yritysmalleja.

Microsoft osti matkapuhelinten liiketoiminnan Nokialta syksyllä 2013.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)