Kouluruuassa on pian aiempaa enemmän kasviksia. Suosituksen mukaan kasvisruokaa on tarjolla joka päivä.

Kouluruuassa on pian aiempaa enemmän kasviksia. Suosituksen mukaan kasvisruokaa on tarjolla joka päivä.

Lisää kasvisruokaa kouluihin

Kasvisten osuus kouluruuasta kasvaa. Tulevaisuudessa koulut tarjoavat kaksi lounasvaihtoehtoa joka päivä. Toinen vaihtoehto on kasvisruoka.

Näin sanotaan uusissa suosituksissa, jotka julkaistiin viime viikolla. Toiveena on, että kasvisruoka parantaa oppilaiden terveyttä.

Monet oppilaat saattavat syödä enemmän kouluruokaa, kun he saavat valita kahdesta vaihtoehdosta. Halutaan myös osoittaa, että kasvisruoka on osa suomalaista ruokakulttuuria.

Koulukeittiöt uskovat, että kasvisruoka ei tule kalliimmaksi kuin liha- tai kalaruoka.

Arvioiden mukaan tarve erityisille ruokavalioille vähenee. Jotkut eivät syö sianlihaa uskonnollisten syiden takia. He voivat valita kasvisruoan sen sijaan.

Lähteet Yle, HS


3 kommenttia uutiseen “Lisää kasvisruokaa kouluihin”

  1. zena

    Olen samaa mieltä.

  2. Ina

    Minusta, on hyvä juttu, että koulussa nyt on toinen vaihtoehto – kasvisruoka. On totta, että Suomessa ihmiset syövät lian paljon lihaa. Se on epäterveellinen. Meidän AKK:n ravintola myös tarjoaa kaksi tai kolme lounasvaihtoehtoa joka päivä. Pidän siitä, koska en syö lihaa paljon.

  3. Belén

    Minusta on hyvä että oppilaita voivat valita kahdesta lounasta vaikka en usko että lapset menevät hulluksi kasviksista mutta on kiinnostava mahdollisuus oppilaille, he saavat maista toisia maukuja ja tajuta mikä voisi olla syödä tervelistä ruokaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.