Kouluruuassa on pian aiempaa enemmän kasviksia. Suosituksen mukaan kasvisruokaa on tarjolla joka päivä.

Kouluruuassa on pian aiempaa enemmän kasviksia. Suosituksen mukaan kasvisruokaa on tarjolla joka päivä.

Lisää kasvisruokaa kouluihin

Kasvisten osuus kouluruuasta kasvaa. Tulevaisuudessa koulut tarjoavat kaksi lounasvaihtoehtoa joka päivä. Toinen vaihtoehto on kasvisruoka.

Näin sanotaan uusissa suosituksissa, jotka julkaistiin viime viikolla. Toiveena on, että kasvisruoka parantaa oppilaiden terveyttä.

Monet oppilaat saattavat syödä enemmän kouluruokaa, kun he saavat valita kahdesta vaihtoehdosta. Halutaan myös osoittaa, että kasvisruoka on osa suomalaista ruokakulttuuria.

Koulukeittiöt uskovat, että kasvisruoka ei tule kalliimmaksi kuin liha- tai kalaruoka.

Arvioiden mukaan tarve erityisille ruokavalioille vähenee. Jotkut eivät syö sianlihaa uskonnollisten syiden takia. He voivat valita kasvisruoan sen sijaan.

Lähteet Yle, HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.