Länsimetro aloittaa liikennöinnin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.11.2017

Länsimetro aloittaa matkustajaliikenteen ensi lauantaina 18. marraskuuta. Länsimetron liikenne käynnistyy pahasti myöhässä alkuperäisestä aikataulusta.

Länsimetron matkustajaliikenteen piti käynnistyä melkein 1,5 vuotta sitten. Aikataulu on kuitenkin viivästynyt rakennustöiden ja teknisten ongelmien takia. Espoon metroliikenne käynnistyy viimein 18. marraskuuta.

Viivästykset ovat nostaneet länsimetron hintaa. Länsimetron rakentaminen on maksanut tähän saakka yli miljardi euroa.

Länsimetro liikennöi Helsingin ja Espoon väliä. Metro kulkee Helsingin Ruoholahdesta Lauttasaaren kautta Espoon Matinkylään.

Ensimmäisessä vaiheessa valmistui 14 kilometriä pitkä ratalinja. Linjalla on kahdeksan uutta asemaa. Asemat ovat Koivusaari, Lauttasaari, Keilaniemi, Aalto-yliopisto, Tapiola, Urheilupuisto, Niittykumpu ja Matinkylä.

Loput viisi asemaa valmistuvat seuraavien vuosien aikana. Espooseen tulee metroasemia vielä Finnooseen, Kaitaalle, Soukkaan, Espoonlahteen ja Kivenlahteen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)