Kymmeniä vastaanottokeskuksia suljetaan

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.05.2016

Maahanmuuttovirasto lakkauttaa kymmeniä vastaanottokeskuksia. Syynä on turvapaikanhakijoiden määrän väheneminen.

Maahanmuuttovirasto lakkauttaa ainakin 23 aikuisten ja perheiden vastaanottokeskusta ja 21 alaikäisten yksikköä. Maahanmuuttovirasto kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja. Monien toimintaansa jatkievn keskusten majoituspaikat vähenevät, myös työpaikkojen määrä keskuksissa vähenee.

Vähennysten jälkeen vastaanottokeskuksiin jää vajaat 16 000 majoituspaikkaa.

Uusia turvapaikanhakijoita ei ole saapunut tänä vuonna Suomeen yhtä paljon kuin viime vuonna. Asukkaat saavat myös päätöksiä turvapaikkahakemuksiinsa.

Viime vuonna Suomeen saapui 30 000 turvapaikanhakijaa. Myönteisen päätöksen heistä saa 10 000.

Lähteet Yle, HS

2 kommenttia artikkeliin ”Kymmeniä vastaanottokeskuksia suljetaan”

  1. Pieni kysymys: ”Maahanmuuttovirasto kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja.” tai ”Maahanmuuttoviraston kulut vähenevät samalla kymmeniä miljoonia euroja.” ( paragraafi 1)…

    Paljon Kiitoksia.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)