Kuutteja syntyi vähemmän

Teksti: Lähteet WWF, Metsähallitus
Kuva: Juha Taskinen/WWF
Uutinen julkaistu: 22.04.2015

Saimaannorpan pesälaskennoissa on löydetty 48 kuuttia eli poikasta. Kuusi kuuttia löytyi pesistä kuolleina.

Metsähallituksen tilastojen mukaan kuutteja syntyi vähemmän kuin parina aiempana vuonna. Kuutteja on syntynyt viime vuosina joka kevät noin 60.

Metsähallituksen suojelubiologi Jouni Koskela arvelee, että huonot pesimäolot vaikuttavat kuuttien määrään.

– Pesäpaikat olivat sulaneet, kun teimme laskentaa. Siksi kaikkia paikkoja ei ehditty käydä läpi, Koskela sanoo.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)