Kouvolan Kiina-keskus kuihtui

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.04.2012

Kouvolasta ei tullut kiinalaista kaupunkia.

Kouvolaan isolla rahalla ja kohulla perustettu China Center eli Kiina-keskus on kuihtumassa. Paikalla on enää vain kuusi kiinalaista yrittäjää. Isot tilat täyttyvät vähitellen muista liikeyrittäjistä.

China Centeristä kaavailtiin alun perin porttia Kouvolan kautta Kiinaan. Kouvolasta aiottiin tehdä Suomen ja Kiinan välisen kaupan keskus. China Centeristä povattiin isoa menestystä, joka houkuttelee sekä paljon kiinalaisia kauppiaita että asiakkaita. Keskus avattiin vuonna 2007.

Nyt suuruuden päivistä on jäljellä enää valtava kiinalaistyylinen portti, jota koristavat lohikäärmeet.

2 kommenttia artikkeliin ”Kouvolan Kiina-keskus kuihtui”

  1. Hei.,
    kävin vuosia sitten keskuksessa kun olin kuullut,että siellä on kiinalaista posliinia myytävänä.Sitä olikin paljon ja laadukasta.Nyt pähkäilen josko se liike on vielä olemassa siellä vai lopettanut.
    Voisko joku kertoa.
    Etukäteen kiitos

    Vastaa
  2. Nykyään kotitalouksien sekajätteet eivät enää mene kaatopaikoille. Ne viedään poltettavaksi polttolaitoksiin.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)