Koiria on entistä enemmän pienissä perheissä

Teksti: Tuija Hannula
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.11.2016

Sinkut ja pienet perheet haluavat yhä useammin lemmikin.

Yhä useammassa suomalaisessa perheessä on jokin lemmikki. Koira on suosituin lemmikkieläin.

Tilastokeskuksen kysely selvitti, että perheissä oli tänä vuonna jopa 800 000 koiraa. Määrä on kasvanut aikaisemmista vuosista. Usein lemmikkikoiran seuraksi hankitaan toinen koira.

Useimmiten lemmikki asuu perheessä, jossa on monta lasta. Yksin asuvat sinkut tai lapsettomat parit haluavat kuitenkin tutkimuksen mukaan yhä useammin lemmikin.

Kodeissa asuu siis yhä vähemmän ihmisiä, mutta entistä enemmän lemmikkejä. Koira on joka seitsemännellä suomalaisella.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)