Kuvassa nainen ottaa kaupunkipyörän telineestä Helsingissä. Tänä kesänä Helsingissä on 1 400 kaupunkipyörää.

Kuvassa nainen ottaa kaupunkipyörän telineestä Helsingissä. Tänä kesänä Helsingissä on 1 400 kaupunkipyörää.

Kaupungit innostuivat uusista polkupyöristä

Monet kaupungit suunnittelevat kaupunkipyörien hankintaa. Helsingin hyvät kokemukset ovat mallina.

Helsingin Sanomat kertoo, että Helsingin kaupunkipyörillä ajettiin viime kesänä 740 000 kilometriä. Se on yli 18 kertaa maapallon ympäri. Kokemukset olivat niin hyviä, että pyöriä on tänä kesänä paljon enemmän.

Myös Espoo ja Tampere kokeilevat kaupunkipyöriä tänä kesänä. Turku hankkii kaupunkipyöriä ensi vuoden kesäksi.

Tarkoitus on, että bussipysäkeiltä voi jatkaa matkaa helposti polkupyörillä. Pyörän saa lainata, kun ensin rekisteröityy ja maksaa pienen maksun.

Lähde HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.