Jättimäinen risteilyalus Norwegian Getaway vieraili Helsingin Länsisatamassa toukokuussa.

Helsinkiin saapuu ennätysmäärä risteilyvieraita

Helsinkiin saapuu tänä kesänä paljon risteilyvieraita. Helsingin satamiin saapuu ainakin 270 kansainvälistä alusta. Suurien risteilyalusten mukana saapuu 440 000 turistia.

Risteilyalusten mukana saapuvat matkailijat viettävät Helsingissä yleensä muutaman tunnin. Osalle matkustajista on varattu valmiiksi tilausbussit, joiden kyydissä he tutustuvat Helsingin nähtävyyksiin. Osa taas käyttää omatoimisesti tai ryhmissä Helsingin joukkoliikennettä.

Helsinkiin saapuvat risteilyalukset tekevät useimmiten kierroksen Itämeren suurissa kaupungeissa. Matkailijat käyvät Helsingin lisäksi usein myös Pietarissa, Tukholmassa ja Tallinnassa.

Helsingissä on neljä satamaa, joihin saapuu suuria risteilyaluksia: Katajanokka, Hernesaari, Eteläsatama, Länsisatama. Hernesaareen saapuvat matkailijat vastaanottaa tänä kesänä itse Joulupukki.

Lähde HS


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.