Miljoonat ihmiset matkustavat Helsingistä Tallinnan joka vuosi.

Miljoonat ihmiset matkustavat Helsingistä Tallinnan joka vuosi.

Helsinki on vilkkain satama

Helsingin satamassa on eniten matkustajia maailmassa. Viime vuonna Helsingin sataman kautta kulki 11,8 miljoonaa matkustajaa.

Aiemmin maailman suurin matkustajasatama oli Dover Englannissa.

Viime vuonna 11,7 miljoonaa matkustajaa matkusti Doverin sataman kautta. Helsingissä oli siis enemmän matkustajia kuin Doverissa.

Suurin osa Helsingin sataman matkustajista matkustaa Tallinnaan Viroon. Viime vuonna yhdeksän miljoonaa ihmistä matkusti Helsingistä Tallinnaan.

Liikenne Tukholmaan Ruotsiin on myös vilkasta. 2,3 miljoonaa matkustajaa matkusti Tukholmaan.

Myös Tukholman, Tallinnan ja Ranskan Calais´n satamissa on paljon matkustajia.

Lähteet Yle, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste