Helsingissä juhlittiin uusia suomalaisia

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.09.2017

Helsingin kaupunki järjesti suuren juhlan asukkaille, joista tuli Suomen kansalaisia viime vuonna.

Juhla järjestettiin Musiikkitalossa 5. syyskuuta. Paikalle saapui 150 uutta Suomen kansalaista. Ohjelmassa oli musiikkia, tanssia, kahvitarjoilua ja puheita.

– Suomi merkitsee turvallisuutta, vapautta, tasa-arvoa, parasta koulutusta ja monia muita hyviä asioita, sanoi Luay Helal. Hän sai kansalaisuuden viime vuonna.

– Kaupunkilaisten ja yhteisöjen asiantuntemus otetaan mukaan, kun kaupungin palveluita kehitetään, sanoi pormestari Jan Vapaavuori juhlapuheessa.

Koko Suomi sai viime vuonna 10 000 uutta kansalaista. Heistä 1 500 asuu Helsingissä.

Lähteet Helsingin kaupunki, MTV3

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)