Sixten Korkman on Aalto-yliopiston professori. Korkmanin mielestä tarvitaan muutoksia, jotta Suomen velkaantuminen pysähtyy.
Kuukauden mukaan: helmikuuta 2014
sivu 1 / 2 (19 uutista)
Ukrainan Janukovytšia epäillään joukkomurhasta ()
Ukrainassa on viimeisten viikkojen aikana tapahtunut valtavasti asioita. Ukrainan presidentti Viktor Janukovytš joutui lähtemään pakoon.
Sveitsi rajoittaa maahanmuuttoa ()
Sveitsi hyväksyi aloitteen, joka rajoittaa maahanmuuttoa. Lakialoite on ristiriidassa EU:n ja Sveitsin välisen sopimuksen kanssa.
Brasilia panostaa turvallisuuteen ()
Etelä-Amerikan suurin maa Brasilia on nousemassa maailman mahtimaiden joukkoon. Maailman viidenneksi suurimmassa valtiossa ihmisten tuloerot ovat valtavat.
Avioliittolaki puhuttaa eduskunnassa ()
Eduskunnassa keskusteltiin viime viikolla sukupuolineutraalista avioliitosta eli homoliitoista. Lakialoite antaisi mahdollisuuden avioitua pareille, jotka ovat samaa sukupuolta.
Susikanta on kasvanut ()
Suomen susikanta on kasvanut. Suomessa on 140-155 sutta. Lisäystä viime vuoteen on hiukan. Vuonna 2013 talvella Suomessa oli 120-135 sutta.
Matti Suur-Hamari mitalin perässä ()
Matti Suur-Hamari on yksi Sotšin paralympialaisten mitalitoivoista. Paralympialaiset ovat vammaisten olympialaiset.
Suomelle viisi olympiamitalia ()
Suomi sai Sotšin talviolympialaisista viisi mitalia. Mitaleista yksi oli kultaa, kolme hopeaa ja yksi pronssi.
Työmarkkinat muuttuvat ()
Tutkija Petri Rouvinen sanoo, että työelämä tulee muuttumaan. Tietokoneet ja robotit voivat tehdä yhä enemmän. Osa ammateista katoaa.
Hallituksella edessä kova kevät ()
Pääministeri Jyrki Katainen varoittaa kansalaisia kovista toimista kevään aikana. Hallitus joutuu tekemään kipeitä päätöksiä.